jag saknar inte

publicerat i texter;
 
bild/tumblr

Jag saknar egentligen ingenting. Jag saknar inte oss. Jag saknar definitivt inte dig som person och jag saknar heller inte mig som person. Jag saknar inte dina kyssar. Jag saknar inte dina kramar. Jag saknar aldrig ditt skratt, inte heller din doft. Du är något svagt minne som inte längre passar i mitt hålrum. Det finns inte längre någon plats för dig i mitt hjärta, ännu mindre i mina tankar. Jag saknar inte dig, jag saknar inte dig. 

Det är inte längre dina andetag jag vaknar upp till. Inte längre dina famntag jag vilar i. Tanken på det förflutna ilar. Våra intialer på planken förtvinar. Men jag var aldrig ledsen för våra skilda vägar, jag hade redan genomgått processen. Varje natt var jag vaken, för att jag ingenting längre kände. Grät för att det aldrig vände. Men efter allt som hände och inte hände, jag saknar inte dig. Jag saknar inte dig. 

Kommentera inlägget här :